De eerste weken in Rusland - Reisverslag uit Stupino, Rusland van Coen Bink - WaarBenJij.nu De eerste weken in Rusland - Reisverslag uit Stupino, Rusland van Coen Bink - WaarBenJij.nu

De eerste weken in Rusland

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen

24 September 2016 | Rusland, Stupino

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al bijna 3 weken in Rusland. Het gaat goed met ons en we hebben al behoorlijk wat gezien hier in de omgeving van Stupino.

We verblijven in een appartement waar we zelf kunnen koken, wassen en tv kijken dus dat is allemaal goed voor elkaar. In het weekend zijn we veel in het appartement.
Door de week beginnen we pas om 9 uur met werk bij FrieslandCampina en dan zijn we om 6 uur klaar. We gaan met een bus vanaf het busstation naar de FrieslandCampina fabriek/kantoor.

In het project doen 4 melkveebedrijven mee. We hebben deze inmiddels allemaal bezocht, sommige al meerdere keren, en het is de bedoeling dat we 1x per week ieder bedrijf bezoeken en één dag in de week op kantoor zijn. Op de bedrijven is genoeg ruimte voor verbetering en alleen is de financiële situatie van het bedrijf vaak de beperking om ook werkelijk iets te gaan verbeteren. Het is dus aan ons om goedkope maar functionele adviezen te geven om op die manier rendabeler te worden.
Vanuit FrieslandCampina gaat er iemand met ons mee naar de bedrijven omdat er niemand Engels spreekt en hij dan het Russisch naar het Engels kan vertalen voor ons.

In de weekenden hebben we ook al verschillende steden bezocht. Het eerste weekend zijn we naar Moskou geweest, daar was een vuurwerkshow te zien. Afgelopen weekend hebben we een bezoek gebracht aan de oude stad Kolomna en morgenavond gaan we weer naar Moskou omdat er dan een grote lichtshow te zien is. We worden door een chauffeur van FrieslandCampina naar de steden gebracht.

Ik zal een aantal foto's toevoegen en als jullie vragen hebben hoor ik het wel!

Groetjes,
Coen

• 07 Oktober 2016 - 12:56

Hans Verschure:

Hoe gaat t in Rusland? Volgens mij kun je ze op gebied van productie nog wel iets leren.Zat gisteravond Veeteelt te lezen. Jaarstatistiek NH no5 Bink BV Wieringerwerf. Proficiat een hele prestatie, probeer daar in Rusland maar iets van over te brengen. Veel succes met de rest van de stage.